Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Periodisk fasta..

Kategori: LCHF

Japp, jag håller fortfarande på med min periodiska fasta och det har funkat bra. Det här med att jag äter enligt periodisk fasta innebär att jag äter mellan kl: 12.00-20.00 på dagen och övriga tider fastar jag. Jag äter alltså min frukost kl:12.00, min lunch mellan:14.30-17.00 och min middag mellan kl:17.00-19.30.

Det här men periodisk fasta är bra av många anledningar! De finns personer som har mycket svårt att gå ned i vikt eller så står de stilla och stampar på samma platå, eller så är de som jag i sluttampen av sin viktnedgång. Då kan periodisk fasta vara ett bra alternativ då du ger kroppen en chans att ta hand om den mat du ätit under dagen. Detta har funkat kanon för mig och man märker verkligen att varken vågen eller måtten står stilla längre :)

Kom gärna med frågor och funderingar kring periodisk fasta om du har sådana!

Kommentarer

  • LP säger:

    Hej jag äter oxå lchf, men har inte gått ner så mkt, kanske är det så att ja äter för stora portioner o sen på kvällarna.. Kanske skulle periodisk fast vara nått för mig, för att lixom få en kickstart! Skulle verkligen uppskatta om du berättade lite mer hur det funkar, om man ska äta nått speciellt o hur mkt, hur länge man ska hålla på med det osv :D

    2012-05-17 | 22:56:55
    Bloggadress: http://linapinas.webblogg.se/
  • Malin säger:

    Får man dricka mellan måltiderna? Tex vatten. Kaffe eller te?

    2012-05-22 | 12:30:07
    Bloggadress: http://mamol.blogg.se/

Kommentera inlägget här: