Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Jag är överlycklig!

Kategori: Tips (LCHF)

Detta är bland det bästa som har hänt mig sedan jag började med LCHF! Satt och surfade runt på lchfrecept.com igår, så gick jag in och kikade på bröd kategorin och fann detta recept!!! En grymt god smörgås som görs på ca 3 minuter. Jag har med mig den idag som lunch till jobbet, man kan ta med sig det på en picknick, ja du kan fort göra en smörgås och ta med dig vart du vill :)

1 dl mandelmjöl
1 ägg
Salt
Smör

Knäck ägget i en djup tallrik, rör runt det med en gaffel så att vitan och gulan blandar sig. Häll i mandelmjölet samtidigt som du rör runt med gaffeln. Tillsätt smör (så mkt som man känner för) och salt. In i mikron i 2 minuter! Pang du har en riktigt god smörgås!!

Upptäckte att osten var slut i morse så jag hade bregott, crème cheese och salami på min.


Kommentarer

  • Johanna säger:

    WOW!Bra tips- både enkelt, snabbt och endast några få ingredienser!Sånt gillar vi! :)

    2012-09-04 | 12:36:40
    Bloggadress: http://johannaskriversagor.blogspot.com/
  • Ninnie Eriksson säger:

    Hejsan.

    Roligt att läsa din blogg och få lite tips.
    Brödet ovan - är det flytande smör eller rumstempererat som du blandar i?

    2012-09-04 | 19:38:12
  • Amanda säger:

    De är väldens bästa recept detta :) Jag blandar i rumstempereat smör men man kan säkert ha flytande med.

    2012-09-04 | 20:48:45
    Bloggadress: http://www.amandaengsrromsliv.blogg.se/amanda
  • Vipan säger:

    Jättegott. Klarade mig mätt till klockan 15.00. Åt brödet vid 9 tiden med skinka på.

    2012-09-12 | 20:26:23
  • Josephine säger:

    Heej! Gud vad smart! Dum fråga dock, blir brödet klart i micron eller ska det stelna eller in i ugn på ngt sätt? känns bara så lustigt med microbröd! (men om det ärsant är det bäst i världen :D )

    2015-02-28 | 20:07:00
    Bloggadress: http://josephinessmink.blogg.se

Kommentera inlägget här: