Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Baconlindad fläskfilé med stekt squash

Kategori: LCHF recept

Den här rätten är riktigt god! Lite finare mat som många kanske vill servera på speciella tillfällen, men jag valde att göra det igår då jag hade en ledig kväll på ganska länge :) Serverade med stekt kryddad squash och de är så gott! Nästa gång ska jag prova att ugnsbaka dem med olivolja.

Ingredienser 4 pers

1 fläskfilé
1 paket bacon
1 stor squash
Salt
Peppar
Cayennepeppar
Smör till stekning

Börja med att finputsa fläskfilén, skär ett snitt i hela filen där du kryddar med salt och peppar. Rulla sedan in filen i bacon och stek den på alla sidor i en stekpanna. Låt filen stå i ugnen i ca 30 min på 225 grader.

Skär squashen i stavar och krydda dem. Stek dem på ganska låg värme tills du får lite färg på den. Krydda dessas med salt, peppar och cayennepeppar. Servera rätten med bearnisesås och ev en god sallad.

Kommentarer

  • Klara säger:

    Hej!
    Var tog du vägen??

    2012-11-06 | 18:11:01
  • Jonathan säger:

    Det där såg faktiskt riktigt smaskigt ut!

    2013-08-20 | 19:29:24
    Bloggadress: http://www.lchf-recept.se/

Kommentera inlägget här: