Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Onsdag 9/5

Kategori: LCHF

God morgon! Sovit bra? Det har jag gjort så jag känner mig riktigt utvilad nu. Idag kommer jag att bortse ifrån fastan, det blir LCHF pannkakor och bacon till frukost vilket är en av mina favoriter!

Dåligt väder idag, de regnar ganska mycket här i Sala och det ser ut som om att det kommer att hålla på ett tag. Aja, jag är glad i alla fall eftersom vi har haft kanon väder så länge nu :) Katten som på bilden längs ned är min Maine coon hona som heter Agricola! Hon är alltid med sin matte vart hon än går.

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Jag är en riktig kattmänniska och vi har lite planer på att skaffa en kisse till när vår äldsta kisse går bort. Han är 17 år och vi hoppas förstås att han ska få leva länge än men vi planerar lite iallafall. Jag är uppvuxen med sameser och orientaler så jag har länge tänkt att de raserna blir det denna gång! (de vi har just nu är "vanliga bondkatter"). Men nu har vi börjat se lite fler raser som vi (jag...;)) vill ha! Man kan ju ha hur många som helst känns det som....

    Main coon är faktiskt en av de raser jag har fastnat lite för så jag har ett tips till dej! Du kan väl skriva lite mer om den rasen här på bloggen? Jag har förstås varit in och kollat din hemsida, men du kan väl skriva lite om deras personligheter och gärna vad du vet om sjuklighet? Här på åland har just Main coon ganska hög försäkringskostnad därför att de ofta drabbas av ärftliga sjukdomar,stämmer det med din uppfattning?



    Och ja, jag håller med dig: Lchf-pannkakor + bacon är sjukt gott! :)

    2012-05-09 | 09:54:07
    Bloggadress: http://johannaskriversagor.blogspot.se/
  • Tarina säger:

    Den pannkakan ser ut att bli riktigt smarrig! Hur gör du den?:)

    2012-05-09 | 15:59:47
    Bloggadress: http://lchflivsforandring.blogg.se/
  • Amanda säger:

    Johanna: Ska ta och berätta lite om den imorgon :)



    Tarina: 1 person 2 ägg, 1 dl grädde och 1 tsk fiberhusk. Vispa och låt stå en stund och sen är det bara att steka! Brukar bli ca 3 pannkakor

    2012-05-09 | 18:11:55
    Bloggadress: http://amandaengstromsliv.blogg.se/amanda

Kommentera inlägget här: