Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Lördag 24 mars (våffelfrukost à la LCHF

Kategori: LCHF

Godmorgon allihopa! Sovit gott? De har iaf jag! När jag vaknade så var jag grymt sugen på våfflor, så våfflor skulle de bli så klart!

Receptet på mina våfflor är detsamma som mina pannkakor. Jag skriver det igen:

2 ägg
1 dl grädde
1 tsk fiberhusk/ psyllium

Denna gång ville jag göra en syltliknande utan sukrin. Jag tog ca 5-6 frysta blåbär, liks många hallon och satte dem på några i minuter i mikron. Sen skärde jag en hel färsk jordgubbe i bitar och blandade ned tillsammans med de andra bären. Så har du en kanon sylt :) Sen lite grädde försås.

Sen har jag en kopp roibos te till, omega 3 kapslar plus silica.

Va händer idag då?

Kommentarer

  • Tarina säger:

    Mm ser riktigt gott ut! :)

    2012-03-24 | 10:19:10
  • Anna säger:

    Ska testa detta nu! Fast som pannkaka! :-)

    2012-03-30 | 16:22:18
    Bloggadress: http://babydelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här: