Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Speciell mat period

Kategori: LCHF

Min lunch idag bestod av två finncrisp med smör, salami och tjocka skivor brie. Salami och brie måste vara en av världens godaste kombination! Innan jag började med LCHF så åt jag alltid en baguette med salami och brie på ett av stans cafén, men det går naturligtvis lika bra att äta det på en finncrisp eller annat LCHF bröd :)

Jag tror att det är väldigt lätt att komma in i en så kallad "en formig" mat period, att man blir lite besatt av någon speciell mat som man mer än gärna äter varje dag. Jag har en sådan nu! Och det är just nu salami och brie hehe. Har ni haft några sådana perioder? I så fall, vad var det för mat?

Kommentarer

  • Rebecca säger:

    Själv åt jag äggröra med ost tills frukost och kvällsmat i två månader - vart som helt besatt!

    2012-06-11 | 19:43:36
  • Tarina säger:

    När jag började var det endast ägg och bacon, det kunde jag äta två till tre gånger om dagen i nästan två månader. Nu spyr jag nästan när jag tänker på det. Ångrar att jag förätit mig på det, speciellt ägg som är så bra och nyttigt:)

    2012-06-11 | 20:09:34
    Bloggadress: http://lchflivsforandring.blogg.se/
  • Jeanette Johansson säger:

    guacamole...eller hur det nu stavas :)

    2012-06-11 | 21:19:21
  • Alexandra säger:

    Kan man alltså äta finncrisp istället för LCHF-bröd?

    2012-06-11 | 22:50:29
    Bloggadress: http://dietandthecity.wordpress.com/
  • Anette säger:

    Kokt ägg med smör kan jag äta när som helst. Finn crisp är det väl inte alla som klarar. Är ju en del kolisar i varje skiva.. / Anette

    2012-06-12 | 08:47:08
  • Amanda säger:

    Alexandra: nej LCHF bröd brukar innehålla mindre kolhydrater. Jag brukar variera mig :)



    Anette: ja de är ju lite mer kolhydrater i dem, jag brukar äta mindre kolhydrater i ett annat mål om jag ätit finncrisp till ett mål :) Så de brukar jämna ut sig :)

    2012-06-12 | 09:20:17
    Bloggadress: http://amandaengsrromsliv.blogg.se/amanda

Kommentera inlägget här: