Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Semester: att unna sig eller ej?

Kategori: LCHF

Alla som läser min blogg vet att jag bär iväg till Spanien imorgon på semester i en vecka. Jag har fått otroligt mycket frågor om jag tänkter unna mig något och bortse ifrån LCHF under resan. Ska jag unna mig eller få en dålig semester genom att inte njuta? Jag har lite delade tankar kring det här med att unna sig under semestern faktiskt!

Jag kommer fortfarande att köra LCHF under hela min resa och undvika så mycket jag kan av socker och kolhydrater. Men känner jag för att äta en glass, ta en choklad bit (under 70% kakao) eller om jag kanske känner för att ta en öl så ska jag göra det! Men jag kommer inte balla ur totalt såsom att äta massor av: pasta, ris, potatis, bröd, dricka läsk osv osv.. Jag känner inte att jag har det behovet att göra det då de förstör mer för mig än att ge mig njutning. Detta är helt inviduellt och alla får göra precis som de vill, men jag kommer faktiskt att avstå det mesta. Jag har alltid varit en stor öl älskare och det skulle jag kunna tänka mig att unna mig något glas av. Så känner jag :) Spanien har mycket god LCHF mat att bjuda på.

Jag skulle jätte gärna vilja höra era tankar kring det här med att unna sig på semestern? Vart drar ni eran gräns och vad är okej för er?

Kommentarer

  • Amanda säger:

    Jag äter också lchf, har gjort det i över 3 månader nu. Jag ska åka utomlands i slutet av maj och funderar mycket på hur det ska gå med mat. På mina tidigare semestrar har jag frossat i mat, dryck och snacks bara för att det är semester, vilket har resulterat i viktuppgång som jag inte blivit av med när jag kommit hem. Och jag vill absolut inte att det ska ske igen! Men jag tänker ungefär lika som dig, jag är så såld på livsstilen med lchf så jag tror att jag kan "unna" mig en glass eller en pizza nån gång under semestern men sen när jag kommer hem igen så kommer de vanliga rutinerna falla naturligt tillbaka. Så går jag upp 1 kilo under semestern så går inte världen under, för jag tror man kommer förlora det kilot lika fort. Ha en underbar semester och njut av det du känner är njutning för dig! Ser fram emot att läsa om hur det har gått och om du har några tips att dela med dig av sen :)

    2012-04-22 | 22:51:10
    Bloggadress: http://troosan.blogg.se/
  • Monicas Mat säger:

    vi åker också bort snart och det blir ganska strikt för vi är såna som inte kan äta bara lite glass eller lite bröd, så ägg till frukost och det som finns som går att äta, som ost, grönsaker.. sen blir det kebabsallad på stan, fisk, kött, kyckling med grönsaker och dricka mycket vatten.. lycka till!

    2012-04-23 | 06:39:10
    Bloggadress: http://monicasockerfritt.blogspot.com/
  • Jenny säger:

    När man äter LCHF så är inte att unna sig att äta en massa kolhydrater, tycker jag i alla fall! Jag är så fruktansvärt kräsen när det kommer till mat, så när jag varit utomlands har jag levt på pommes. Ätit LCHF sen december 2010. Äter man dåligt under semestern så kommer viktuppgången som ett brev på posten, men det är ju mest vätska och det försvinner efter någon strikt vecka hemma igen!

    2012-04-23 | 12:10:20

Kommentera inlägget här: