Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Att dricka

Kategori: LCHF

Det är en del som frågar mig vad man får och bör dricka när man äter enligt LCHF? Det är lite delade meningar med vad man bör dricka, jag dricker tex aldrig light läsker såsom cola light, pepsi max, coka cola zero osv. Sen dricker jag inte light saft heller. Anledningen till att jag har valt bort dessa drycker är för att de allra flesta av dem innehåller en massa tillsatsämnen och farliga sötningsmedel såsom aspartam. En del som går på LCHF tillåter sig själva att dricka dessa då de knappt innehåller några kolhydrater. Men som sagt jag har valt bort det.

De som jag dricker är kaffe, te (olika sorter), vanligt vatten, kopiösa mängder mineralvatten (loka/ramlösa) och sen smaksatt vanligt vatten med citron el. Gurka.

I alkohol väg får man dricka vitt vin, rött vin, whisky 40% och ren sprit. Själv dricker jag varken whisky eller sprit, så det blir ett gott glas vin en fredag kväll till maten :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: