Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Varför visste jag inte bättre tidigare?!

Kategori: Min historia

Hade jag vetat om lågkolhydrats kost när jag gick i skolan hade saker och ting blivit betydligt mycket lättare. Jag hade en del koncentrations problem och rastlöshet i skolan vilket störde en del i mina studier! Visst jag hade jätte bra betyg, det är absolut inte det jag menar men de hade förenklat så mycket. Jag åt usel mat och godis varje dag så de är egentligen inte så konstigt?! Jag trodde då att pasta, ris, potatis och bröd var fantastisk mat för en student. Även jag åt light produkter såsom lättmjölk, margarin, lätt fil osv. De skulle liksom inte vara en gnutta fett i min mat för då blev jag fet. Jag har aldrig varit en storätare så mängden mat var set inget fel på utan de var helt klart de näringsfattiga sockerbombiga innehållet i den mat åt.

Synd att jag inte visste bättre tidigare. Hade ju varit lite roligare med finare student bilder också :/ bilderna jag visar er här nu är just ifrån min student och det är ju lite skillnad på mig sen dess ;) På dessa student bilder ser man hur svullen jag är av vätska i hela kroppen, ser nästan ut som om jag är gravid i fjärde månaden ju! Detta är inte alls kul att visa, men jag vill bevisa vad lågkolhydratskost kan göra med din kropp och hur bra du kan må utan all den överflödiga vätska och vikt som många går och bär på.

 

 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Håller med! Hade jag lagt om min kost några år tidigare hade jag vunnit så mycket på det jag med! Godis varje dag! Insåg idag att jag brukade äta cornflakes med mjölk och sedan oboy pudrat över. Sjuukt!

    2012-05-10 | 20:40:45
  • Linna säger:

    Samma här! Herregud, åt macka till frukost, VRÅLHUNGRIG vid nio, åt godis, pasta och grönt till lunch, kanske en macka, godis till "mellis" och sen hem för middag. Kan bara hoppas jag ger mina egna barn bättre försutsättningar. Och då lagade min mamma BRA mat trots allt, om än kolhydratsrik. Men i skolan och det man handlade själv var ju allt annat än bra :/

    2012-05-10 | 21:55:21
    Bloggadress: http://linnaoliten.wordpress.com
  • Monicas Mat säger:

    Håller med! jag har varit tjockis halva livet redan, är 47, men så glad att det äntligen händer något och vi kan få förklaringar till varför det tidigare varit så svårt att hålla vikten.. Heja dig!



    P.s du är jättefin på studenten!

    2012-05-11 | 06:45:14
    Bloggadress: http://monicasockerfritt.blogspot.se

Kommentera inlägget här: