Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Lördag 12 april

Kategori: LCHF recept

Hej! Vaknade vid ca kl: 10.00. Var så otroligt sugen på att göra LCHF våfflor med bacon :) Så gott och det är lite av en helg lyx som jag brukar göra en gång varje helg ungefär. Till det har jag grädde och färska bär såsom jordgubbar och hallon. Idag tog jag bär som jag själv frusit in. Mitt recept på mina LCHF våfflor är väldigt enkelt och har man ganska mycket smör så blir de lite frasiga. De är glutenfria, dock inte laktos fria men det går ju naturligtvis att använda laktosfri grädde! Här kommer receptet igen:

2 ägg
1 dl grädde
1 tsk fiberhusk

Vispa ihop ingredienserna och låt smeten svälla en stund. Sen är det bara att steka!

Kommentarer

  • Lina säger:

    Hur många portioner är det räknat på? :)

    2012-11-13 | 16:30:56

Kommentera inlägget här: