Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Het äggröra med bacon

Kategori: LCHF recept

Här kommer ett kanon frukost tips till er alla. Denna äggröra sätter igång förbränningen och ger en riktigt bra mättnadskänsla! Anledningen till att den sätter igång fettförbränningen lite mer är för att den innehåller paprika pulver samt cayennepeppar. En del kanske tycker att den är väldigt stark men jag tycker inte de. Här kommer receptet för 1 person:

2 ägg
Ca 1 msk grädde
Cayennepeppar (ganska mkt)
Paprika pulver
Vitlöks krydda
Salt och peppar

Du vispar ihop alla ingredienser i en bunke. Häll smeten ned i en väl smörad stekpanna. Sen tar du en stekande och försiktigt rör runt tills det blir en röra. Servera med stekt bacon till.

Kommentarer

  • maya säger:

    Hej, tack för tipset.Angående periodisk fasta...jag har ett stort problem med det: jag är väldigt hungrig på fm, men det värsta är att jag mår illa och är yr om jag inte äter frukost...och om jag vaknar 05.30 )så jobbar jag) så det är länge fram till kl 12.00 att äta....Har du nåt tips?Mår andra också dåligt?Bra blogg :=)Kram

    2012-05-17 | 13:30:46
  • Amanda säger:

    Hej! Jag har väntat på att få höra om hur det funkade att äta lchf utomlands? Ska själv snart åka och skulle gärna vilja ha lite tips och råd!

    2012-05-17 | 15:34:53
  • Amanda säger:

    Maya: jag var jätte hungrig och trött i början av min periodiska fasta! Men kroppen kommer att ställa in sig och vänja sig efter några dagar. Drick en kopp kaffe/te på morgonen men en skött grädde i så är i inte lika hungrig :) försök att inte tänka på mat för då blir i garanterat jätte hungrig. Kram!



    Amanda: det funkade kanon iaf i Spanien! Jag åter jag visste att jag kunde äta (vilket är väldigt mkt) sen beställde jag bara in grillade grönsaker eller liknande istället för kolhydraterna. De ska inte vara några problem :) kram!

    2012-05-19 | 10:23:01
    Bloggadress: http://amandaengsrromsliv.blogg.se/amanda

Kommentera inlägget här: