Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Fredag 4/5

Kategori: LCHF recept

Hej på er! Allt väl? Allt är bra här förutom att jag skulle vilja ha lite mer sol så jag kan sitta och njuta på min balkong :) kanske kommer om jag har tur? Om en kvart ska jag ta och äta min frukost som består av två kokta ägg och lite mineralvatten.

Igår blev det grekiska biffar med hemmagjord tzatziki, så gott! Sen kokade jag broccoli till det. Biffarna är gjorda på mitt vanliga vis som ni hittar under recept! Ända skillnaden är att jag hade basilika, vitlök och grekiska örter i. Receptet på min tzatziki kommer här:

2,5 dl grekisk youghurt
Ca 1/2 gurka
3 medelstora vitlöksklyftor

Gör så här:

Riv gurkan på de medelstora järnet ner i en skål. Försök att få ur så mycket vätska som det går ur gurkan, annars blir tzatzikin så rinnig. Blanda ned gurkan i youghurten och blanda väl. Pressa sedan ned vitlöksklyftorna i röran och blanda väl igen. Jag har ganska mycket vitlök i min tzatziki då jag gillar det :) så ni kan minska det om ni vill.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: