Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Torsdag 22 mars

Kategori: Träning

Godmorgon bloggen!

Vaknade för ca 1 timme sedan av att syrran ringde och tjoade om att hon skulle komma hit en stund. Så hon och jag käkade lite av mitt LCHF bröd och hon gillade det skarpt :)

Idag var det invägning, denna vecka var det inga stora resultat att tjoa för. Jag har gått ned 0,2kg denna vecka och väger nu 63,4kg. Midjan har minskat med 2 cm och nu har jag ett midjemått på 80 cm.

Som sagt detta var inga jätte resultat, men kon ihåg att man får se de stora i det lilla :) Nu är det i slut tampen av min viktminskning och det kan gå lite trögare då. I slutet när man börjat att nå sitt mål och målvikt kan det vara bra om man börjar träna, då går det lite lättare. Skönt iaf att vågen inte står still nu på samma som den gjorde förra veckan, vilket också är ett vanligt fenomen när man är i sluttampen!

Nu ska jag göra mig i ordning, sen blir det jobb! Kram / Amanda

Kommentarer

  • Sussie säger:

    Klickat runt på din blogg och den är super... Va duktig du har varit och är fortfarnade. Jag har precis påbörjat min LCHF resa och blev peppad av dig och din resa..

    2012-03-22 | 09:29:18
  • Trejna säger:

    Vilken framgångssaga! Hittade dig via kostdoktorn och följer med intresse din blogg! :-)

    2012-03-22 | 11:40:31
    Bloggadress: http://trejna.blogspot.com
  • Johanna säger:

    Jag håller med, du är verkligen ett bra exempel på när LCHF funkar som bäst! Det ger otroligt med inspiration när man själv laggar lite och det går på räls för dej- nytändning att köra stenhårt! Och brödreceptet nedan verkar väldigt intressant, det skall testas!



    Och som du sa själv, för dej gör det ju inget om det kryper ner i vikt! Du ser fantastisk ut, bara att gratulera! WOW!

    2012-03-22 | 18:54:10
    Bloggadress: http://johannaskriversagor.blogspot.com/
  • Amanda säger:

    Johanna: Tack så jätte mkt för din fina kommentar! Det är sådana fina ord som gör att man blir ännu mer sporrad både för min egen del och för er som läser min blogg!



    Jag vill självklart att ni ska nå samma resultat som mig, det var därför jag startade denna blogg :)



    Många kramar

    2012-03-22 | 19:08:23
    Bloggadress: http://amandaengstromsliv.blogg.se/amanda
  • Jonna säger:

    Hej igen!



    Undrar bara vart på magen/midjan du mäter dig?

    Jag har mätt mitt midjemått och min vikt ända sedan start jag med, och har försökt att mäta på samma ställe varje gång, men undrar mest av intresse vart du mäter?

    Själv har jag valt att mäta där jag är som bredast, alltså precis under naveln...



    Kram

    2012-03-23 | 11:42:38
  • Amanda säger:

    Hej Jonna! Jag mäter mig också precis under naveln där man brukar vara som störst

    2012-03-23 | 12:37:46
    Bloggadress: http://amandaengsrromsliv.blogg.se/amanda

Kommentera inlägget här: