Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Tisdag 20e mars

Kategori: Allmänt

Godmorgon alla glada! Själv gick jag precis av en jour natt. Är lite seg men ändå pigg och glad som vanligt :) idag blir det tre löskokta ägg till frukost plus kaffe med en skvätt grädde i. Kokt ägg är jätte bra till frukost, man håller sig mätt himla länge på dem.

Vad ska ni göra idag? Själv blir det lite jobb, sen ska jag ge mig på att baka en kanon LCHF pizza! Självklart kommer recept och bild ut här i bloggen :)

Kram amanda

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Hej, Amanda!



    Jag ville bara säga att du inspirerar mig och jag ser mig själv i dig. Jag har också grov benstomme och lätt för att bygga muskler. Jag har nu 20kg i övervikt jag också, men hoppas på att gå ned dem också. Du får mig att vilja satsa på LCHF och inte ge upp pga att jag är sockernarkoman. Tack för att du inspirerar!

    2012-03-20 | 11:22:35
  • Amanda säger:

    Hej Camilla!



    Tack för din kommentar, jag blev jätte glad när jag läste den! De är inte lätt för oss kvinnor med en kraftig benstomme att gå ned i vikt och tro mig jag hat provat allt! Inget har funkat, jag blev otroligt chockad över att LCHF funkar. Klart du ska satsa på LCHF du kommer att gå ned dina kilon :)



    Kram amanda

    2012-03-20 | 12:03:51
  • Frasse säger:

    Hej Amanda.

    Din viktresa fr. nyår är ju helt fantastisk. Jag började själv med LCHF i slutet av nov. 2011. Då vägde jag 87 kg. Nu väger jag 81. Är 171 cm lång (eller kort :) ) Jag undrar om du kan tipsa mig om varför jag står still i min viktnedgång, eller nästan still iaf. Har bara gått ner ca 1/2 kg på 2 mån. Tycker inte att jag slarvar (ok, 3-4 glas rödvin till helgen blir det) Annars noggrann med vad jag stoppar i mig. Vad jag vet så äter jag endast tillåtna saker. Ha det så bra :)

    2012-03-20 | 21:15:25
    Bloggadress: http://www.igullbrandstorp.se
  • Amanda säger:

    Hej Frasse!



    Tack för ditt inlägg :) Allas kroppar är ju som du antagligen redan vet väldigt inviduella hur det funkar vid viktnedgång. Alla har vi vikt perioder då vi kommer att stå mer eller mindre stilla, jag stod stilla och gick också ned ca 1/2 på en månad vilket var riktigt frustrerande! Jag fortsatte att kämpa på och gav fasiken inte upp, jag kämpade snarare hårdare för att få ett bra resultat :)



    - Har du sätt över ditt kolhydrats intag per dag? Ca hur mkt du får i dig?

    - Tränar du?

    - Prova att äta lite mindre tex. äter du 3 kokta ägg till frukost, ät två. Du ska naturligtvis inte svälta dig :)

    - Lyssna på din kropp, är du verkligen hungrig eller är du bara sugen på något?

    - Prova att utesluta så mycket mejeriprodukter du kan. Mejeriprodukter innehåller mkt kolhydrater och det är lätt att det kan bli för mkt (egen erfarenhet.) Mjölk, smör och ost ska du äta.



    Hoppas att jag var till någon hjälp Frasse!



    Kram // Amanda

    2012-03-20 | 21:42:11
    Bloggadress: http://amandaengstromsliv.blogg.se/amanda
  • Vipan säger:

    Har nu gjort omstart med LCHF. Perfekt att det stod om din blogg på kostdoktorn. Nu följer jag dig för inspiration och recept. Sonen har tappat 11 kilo sedan början av januari. Det är också en sporre.

    2012-03-21 | 11:07:49

Kommentera inlägget här: