Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Före & efter bild så här långt!

Kategori: Min historia

Tänkte att jag skulle visa min för och efter bild så här långt med LCHF.

Här är en bild ifrån hösten 2011, som sagt 77kg tung med ca 100 cm midja.


Här är en bild som jag tog nyss :) 63,6kg tung med ett midjemått på 82cm


Jag är inte så förtjust i att ta bilder på mig i underkläder och lägga ut offentligt, så jag hoppas att de här bilderna blir bra och att man kan se någon skillnad. Bilden som jag tog nyss ser man mina kraftiga lårmuskler, jag har en otroligt grov bensomme och jag har lätt för att bygga stora muskler. Kanske skulle bli gladiator haha?

Kommentarer

  • Jenny säger:

    Tränar du magen, och i så fall hur och hur ofta? Jag väger nu 64,7 men magen har stannat på 94-97 cm, har nog haft det så i ett år, trots att jag har gått ner en hel massa...

    2012-03-17 | 17:52:56
  • Amanda säger:

    Hej Jenny! Jag tränar magen ca 5 ggr i veckan när jag kär mina övriga styrkepass. Jag kör lite varierade övningar, men mest kör jag plankan ca 4•40sekunder sen så kör jag den på båda sidorna också för att stärka magen från sidan med. Sen så brukar jag köra situps 4•20 reps. Men situps rekommenderar jag ej om du fött barn då man oftast har selade magmuskler då. Men plankan stärker både rygg och magpartiet :)



    Med vänlig hälsning, Amanda

    2012-03-17 | 19:23:18
  • Emelie säger:

    WOW vilken skillnad :D



    GRATTIS :)

    2012-03-19 | 11:46:14
    Bloggadress: http://www.livutansocker.se
  • Louise säger:

    Vilken skillnad! Superbra jobbat!!

    2012-03-19 | 11:47:57
    Bloggadress: http://lollolisen.blogg.se/
  • Nina säger:

    Åh vad duktigt! Jag käpmar också på med LCHF och är på väg att hitta mitt sätt, nu blir din blogg en extra inspiration. Roligt med någon som förstått grejen som är i ens egen ålder också! Kram på dig och tack för inspirationen som sagt :)

    2012-03-19 | 12:08:25
    Bloggadress: http://dansaineon.wordpress.com
  • Alexander på BEKAB säger:

    Inte ofta jag kollar in kostdoktorn och ser någon jag känner igen. Jag hoppas du inspirerar fler att ändra sin kost. Lycka till med hälsan! /Mvh Alex

    2012-03-19 | 13:06:35
  • Trejna säger:

    Vilken succe! Själv tycker jag att muskler är bland det vackraste som finns och att du inte alls har särskillt grova ben. Jag riskerar att förolämpa dig nu samtidigt som jag försöker berömma dig ;-) Mitt budskap är att du kan lägga på dig mer muskler på benen utan att det blir fult! Själv har jag sedan jul börjat träna kardiovaskulär träning 3-4 ggr/vecka + 1 ggr styrketräning och 1 ggr yoga vilket har lett till ytterligare viktnedgång i kombination med en hybrid av LCHF och stenålderskost. Har ett midjemått på 73,5 cm men känner att jag gärna hade ökat det någon centimeter med lite mer muskulatur! Lycka till!

    2012-03-22 | 11:37:31
    Bloggadress: http://trejna.blogspot.com
  • Amanda säger:

    Klart du inte förolämpar mig :) jag tycker också om muskler, jag har väldigt grova ben och när jag väl tränar dem så blåser se upp och jag ser ut som en häst haha.



    Kram

    2012-03-22 | 11:45:10
    Bloggadress: http://amandaengsrromsliv.blogg.se/amanda
  • Tanja säger:

    Hej Amanda!



    Vilken fantastiskt inspirerande blogg du har. Började själv med Lchf för 2 veckor sedan och gick utan större ansträngning genast ner 2 kg. Under påsken kunde jag dock inte hålla mig ifrån allt det goda. Nu sätter jag en ny kula i rullning och kör stenhårt med viktminskning i 3 månader. Sökte inspiration och hamnade här. 15 kg är slutmålet och med dina tips och pepp hoppas jag att det kommer gå vägen för mig. Tack så himla mycket!!!

    2012-04-10 | 22:53:27
    Bloggadress: http://tanzaa.blogg.se/
  • Amanda säger:

    Hej Tanja! Vad glad jag blir att du gillar min blogg! Klart du kommer att klara det! Var stenhård och motiverad så kommer de gå vägen :)



    Kram/ amanda

    2012-04-10 | 23:05:23
    Bloggadress: http://amandaengsrromsliv.blogg.se/amanda
  • Mariah säger:

    Kom igen, det är skitsnyggt med lårmuskler!!

    Nu när du ändå har dem kan jag rekommendera dig att börja köra tung styrketräning. Bland gymfolket kommer du vara drottningen med så snygga ben. Folk sliter hund för att få likadana! :)

    2012-12-15 | 00:32:04

Kommentera inlägget här: