Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Att vänja sig vid sitt nya jag..

Kategori: Motivation

Ibland kan det vara otroligt svårt attt hitta motivation och verkligen se hur saker och ting går frammåt när man ändrat sin livstil. Folk som inte har träffat mig på jätte länge utbrister: GUUUUUUD VA SMAL DU HAR BLIVIT AMANDA, VA HAR DU GJORT??! Även fast folk i ens omgivning ser det så kan det ibland vara svårt för en själv att verkligen se att man har ju faktiskt gått ned mycket i vikt. Du provar kläder som du tidigare inte fått på dig och de sitter kanon idag och du tittar på dig själv i spegeln och ser att du har ju försvunnit en aning. Men varför kan det då vara så svårt att se att du verkligen har förändrats?!

När jag tittar på mig själv så ser jag bara mitt gamla vanliga jag, men jag antar att det tar en del tid för en person att komma in i sin nya kropp och vänja sig vid den? I mitt fall är det så, de känns liksom inte som om att jag har mist hela 13,4kg samt mina 18 cm i midjan. När jag såg bilden som jag lade upp ifrån i höstas blev jag helt paff! Fasiken vad jag har förändrats!

Mitt tips om du har haft lite liknande problem som jag: Titta inte på bilder ifrån dig innan du började med LCHF förens du har gått ned ca 10 kg i vikt (om du nu ska gå ned så mkt), för när du väl kikar på dessa bilder sen kommer du att inse hur mkt du egentligen har förändrats :)

Kram!

Kommentarer

  • Louise säger:

    Du har gjort det bra! Det är så roligt att läsa om andra som det går bra för. Själv har jag börjat för ca 3½ vecka sedan. Jag har väl inte förändrats särskilt mkt sedan dess. Men jag kommer ha dina råd i huvudet.

    Ps. ska testa den där köttfärssåsen. Det såg så gott ut!

    2012-03-19 | 11:45:45
    Bloggadress: http://lollolisen.blogg.se/
  • Jessica säger:

    Hej Amanda!

    Bra jobbat, mycket imponerande :)



    Jag känner igen den där känslan.

    Som mest har jag vägt 78 kilo till mina 177 cm, dock var det ca 14 år sedan. Som minst har jag vägt 55 kilo (skedde efter en jobbig separation med min exsambo för 2 år sedan)

    Idag väger jag 63 kilo, vilket är en vikt jag har legat på under många år.



    Jag kan dock säga att även när jag vägde som minst, dvs 55 kilo, så såg jag mig inte som smal. Jag såg fortfarande mig som 78 kilo tung. Det gör jag än idag :)



    Kanske har det med att göra att jag är lång också, känner mig alltid så stor och klumpig. Har alltid velat vara en liten nätt och söt tjej på 160 cm.



    Men men, man kan inte få allt och idag trippar jag runt i 11 cm klackar och är lång, smal och stolt (även om jag känner mig stor och klumpig emellanåt)



    Lycka till i fortsättningen och kämpa på :)



    Kram

    2012-03-19 | 14:18:05

Kommentera inlägget här: