Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Alla tjejer vet vad jag menar!

Kategori: LCHF recept

Alla tjejer har denna vecka en gång i månaden då suget är som allra värst! Jag har den nu och jag är så sugen på en massa gott hela tiden och jag lyckas hejda mig från att trycka i mig allt för mkt kolhydrater. Idag har suget varit skit jobbigt, så jag gick till affären och köpte ett kycklinglår som jag kan tugga i mig :) så gott och de är inte en massa kolhydrater i det. Va brukar ni andra LCHF:are göra för att stilla denna veckas sug? Intressant att veta!

Kommentarer

  • Christel säger:

    När jag är sugen blir det "nu för tiden" en klick Bea-sås eller en avokado, men jag älskar verkligen de två så....

    2012-03-27 | 23:52:23
  • Camilla säger:

    Jag brukar mixa frusna bär med grädde, så blir det som en glass.. Eller köpa mörk choklad ^^

    2012-03-28 | 08:32:38
    Bloggadress: http://linewoman.blogg.se/
  • Christel säger:

    Igår provade jag och sambon din köttfärs & squash gratäng, fast vi hade aubergine istället för squash. Jättegod, jag hade kokt broccoli till och sambon och 1 åringen klyftpotatis med en broccolikvist.



    Imorse blev det smoothien med kokosmjölk, mumma! Det blev lite tjock, nästan en sorbet liknande konsistens, kändes som en bra start på dagen iaf!påpå.dagen iaf!

    2012-03-28 | 10:48:37
  • N L säger:

    Tuggummi tuggummi tuggummi, bästa mot sug för mig. Med mintsmak! Eller varm choklad med mjölk, kakao och sötningsmedel (fast det är ju lite risky business med mängden kolisar i mjölken).

    2012-03-28 | 13:23:41
    Bloggadress: http://bmitjugoett.blogg.se/
  • Eva säger:

    Jag vet exakt vad du menar. Jag gor en paleo dessert! Vilket ar typ som LCHF utan mejerier. Da kan man ocksa tillsatta mer bar/rotfrukter/frukt och t.o.m honung! Jag foredrar den varianten da jag ar laktosintollerant dessutom. Det ligger ett recept pa Appelpaj pa min blogg.



    En annan snabb variant som jag brukar gora da suget smyger sig pa ar att mixa kokosmjolk med kakao (valfri mangd), ev lite honung, och halla pa frysta hallon tills det blir en glassig konsistens. Asgott! Man kan variera i det oandliga och blanda i hackade notter/choklad etc.

    2012-03-28 | 22:12:53
    Bloggadress: http://all-about-eva.com

Kommentera inlägget här: