Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Hamburgare gjort på älgfärs

Kategori: LCHF recept

Jag har ju turen att ha en pappa och farfar som jagar i släkten! Nu när vi var uppe vid stugan fick jag och min syster ta hem lite älgkött som pappa hade där uppe. Så jag gjorde LCHF hamburgare på älgfärs :) Riktigt gott! Men den som inte har tillgång till viltkött så går det precis lika bra med blandfärs eller nötfärs.

Ingredienser

500g köttfärs
1/2 gullök
2 ägg
Salt och peppar

Blanda ihop alla ingredienser väl i en ganska stor skål och låt det stå en stund. Ta sedan köttblandningen och forma det till stora hamburgare och stek dem på vardera sida i ca 5 minuter. Salta och peppra lite på medans du steker för att få lite extra smak.

Jag serverade mina med lite sallad, gurka, tomat, bacon, ost och en klick Felix ketchup med Stevia.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: