Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Fläskpannkaka

Kategori: LCHF recept

Idag blev det en rätt till middag som enligt min mening hör till den Svenska husmanskosten! Det är även en av mina favorit rätter som jag verkligen saknat.

Ingredienser:

4 ägg
1 1/2 msk fiberhusk
2 dl mandelmjöl
1 tsk salt
2 dl rödmjölk
1 dl grädde
1 paket rökt sidfläsk
Smör till ugnsformen

Sätt ugnen på 225 grader. Vispa ägg, mjölk, grädde, salt, mandelmjöl samt fiberhusk i en bunke. Låt svälla i ca 10 minuter. Klipp sidfläsket i små bitar ned i en stekpanna och bryn det till det fått färg. Häll sedan ned fläsket tillsammans med smeten ned i sen smörjda ugnsformen. Grädda pannkakan i mitten av ugnen i ca 20-25 minuter.

Jag serverade min pannkaka tillsammans med färska hallon och jordgubbar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: