Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Soff bak och inredning

Kategori: LCHF recept

Jag och sambon har precis satt upp en hylla i köket, allt funkade inte som vi tänkt men den sitter nu iaf. Som ni kanske vet så älskar jag inredning! De är så otroligt roligt och ro givande att få pyssla hemma :) Min stil är helt klart lantlig sekelskift stil, fransk lantstil blandat med lite shabby chic. Älskar att få bevara gamla möbler som jag ärver av min familj och blanda med lite annat. Idag har jag även fått i ordning min balkong med alla blommor och nät så att mina katter kan vara ute också ( har nämligen en huligan här hemma som klättrar haha!) Japp idag bakade jag lite LCHF godis här hemma i soffan :) Det blev choklad nöttoppar som blev riktigt goda. Här kommer receptet: Blandade nötter ca 3 dl 100 g 70% choklad 2 msk smör Smält smöret och chokladen i ett vatten bad. När detta har smält så blandar du ned nötterna i chokladen. Lägg blandningen i små muffins formar och ställ detta i frysen en stund. Ett bra alternativ om man vill ha något gott snabbt :) Jag använde mig av hasselnötter, mandlar och salta jordnötter.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: