Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Chicken tacos med wrap

Kategori: LCHF recept

Slängde ihop en kanon god rätt som jag kom på själv idag! Sambon min uppskattade maten och vi båda blev mätta :) här kommer receptet:

Ingredienser:

1 hel grillad kyckling

3 tomater

150g riven ost

1 påse taco krydda (utan glutamat)

1 burk salsa (helst ekologisk)

3-4 dl crème fraîche

 

Hacka kycklingen och tomaterna. Rör ihop salsasåsen, taco kryddan och crème fraîchen. Blanda ihop detta i en ugnssäker form. Ställ in det i ugnen på 200 grader i 25 min. Ta sedan ut formen och häll över osten, sätt in det i ugnen igen tills osten har smält.

1 wrap

 

2 ägg

1 msk grädde

1/2 msk fiberhusk

Vispa ihop ingredienserna och låt svälla i ca 5 min. Stek sedan i smör. Servera maten med en god sallad till. Lätt måltid och de går fort!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Åh, wrap! Det har jag saknat, tack för recept! :)

    2012-07-18 | 20:16:00
  • Sara säger:

    Provade ditt recept för några dagar sedan. Väldigt gott. Hade det som ett "korvbröd" :)
    Ett tips är att låta den kallna innan man äter. Min dressing smälte och det blev lite kladdigt :p

    2012-07-19 | 11:00:02
    Bloggadress: http://sarraskoglund.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: