Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Baconlindad kycklingfilé med stekt squash

Kategori: LCHF recept

Tänkte ni skulle gå ett av världens bästa recept av mig! Jag komponerade ihop ett recept som har alla mina favoriter som ingrediens! Min sambo som inte ens tycker om kyckling avgudar detta recept :)Passat vid alla tillfällen, både fest och vardag. jag hade ädelost i mon filé och sambon fick färskost

Ingredienser 2 personer.

 

2 stora kyckling filéer

Ädelost eller färskost

1 packen bacon

1 stor squash

Salt och peppar

Sätt ugnen på 200 grader. Skär ett snitt i kycklingfilén på längden, fyll den ädelost/färskost. Linda baconen runt så det täcker hela filen. Bryn dessa med smör i en stekpanna på alla sidor. Salta i peppra. Lägg sedan filéerna i en ugnsformen och sätt in dem i ugnen på ca 20 minuter. Skär squashen i stavar, stek dem i rikligt med smör tills de blir mjuka. Krydda squashen med de kryddor som du tycker om.

Servera denna rätt med en god sallad, färska tomater och en god bernisesås.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: