Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Periodisk fasta

Kategori: Uncategorized

Som ni vet så har jag börjat lite med en såkallad periodisk fasta. Det kan vara lite olika hur man väljer att göra beroende på vad som passar dig som person bäst. Jag har valt att fasta i ca 16 timmar, alltså jag äter lunch vid ca kl:12.00, sen äter jag middag när det passar och jag äter inget mer efter kl 20.00 på kvällen. Därefter äter du ingen fast föda allt fram tills kl 12.00 dagen efter. Jag har hört många riktigt bra erfarenheter hitills faktiskt, har ni prövad periodisk fasta någon gång? Vad tycker ni och vad har ni för erfarenheter?

Men varför fasta? Detta kan hjälpa dig som står still med din LCHF (alltså har svårt att gå ned i vikt), det återuppbygger muskler, du får mer energi, det hjälper dig att gå ned dina sista envisa kilon osv. Det finns massor med bra effekter med "periodisk fasta"! Här finns en bra förklaring och här finns en till.

Kommentarer

  • Monicas Mat säger:

    Kan ju vara bra för de som verkligen inte vill äta frukost, men det där om ett hårt träningspass till lunch.. hjälp! skrattar



    Själv älskar jag min frukost..

    2012-04-08 | 10:27:03
    Bloggadress: http://monicasockerfritt.blogspot.com/
  • Amanda säger:

    Ja om man gillar att äta frukost kan man ju kanske äta sin lunch vid ca 18.00 på kvällen och sedan fasta fram till frukost :) De är det som är så bra att man kan ju utforma sin fasta lite som man vill samt att man behöver inte fasta varje dag, man kan göra det ca 2 ggr i veckan.



    Träning gör man om man känner att man vill och orkar under fastan.



    Kram

    2012-04-08 | 10:40:53
    Bloggadress: http://amandaengstromsliv.blogg.se/amanda

Kommentera inlägget här: