Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Mitt sätt att bli av med mina sista kilon

Kategori: Motivation

Alla som går ned i vikt vet att det är grymt svårt att bli av med sina sista kilon, särskilt vi kvinnor! Jag har 5,6kg kvar som jag ska gå ned tills jag når min målvikt, dessa hade jag tänkt gå ned tills jag åker till Spanien den 23 april  och jag vet att det är otroligt mycket kilon på ca 3 veckor. Ingenting är omöjligt och jag ska göra ett försök! :)

Att gå ned sina sista kilon för att nå sin målvikt kräver hård diciplin och mycket hårt arbete! Och jag ska göra ett försök att komma så nära mitt mål som möjligt tills dess :) De krävs alltså att jag ska gå ned 1,8kg/vecka, men jag är som sagt nöjd hur nära jag än kommer mitt mål.

Tänkte att jag skulle ge er de tips som jag har för att gå ned de sista envisa kilona:

- Halvera det ni äter tex: äter du 2 stekta ägg med 4 skivor bacon till frukost (ät 1 stekt ägg + två skivor bacon.)
- Kör NCHF! Dra ned kolhydratsintaget till ca: 10g/dag.
- Små ät inte! Ät en måltid med mycket fett som du alltid ha gjort när du äter LCHF.
- Vara hungrig ibland, när du är hungrig så förbränner du samt du krymper magsäcken :) Du kommer att vara lite hungrig i början men det är för att du äter lite mindre än vad du gjort innan.
- Drick mycket vatten, te, mineralvatten och måttligt med kaffe.
- Undvik att äta efter kl:19.00 på kvällen, du äter alltså inget men du kan dricka hur mkt du vill. Man fastar alltså mellan kl:19.00-07.00.

Detta är mina tips på hur man blir av med lite envisa kilon. Jag kör efter detta just nu och jag märker skillnad utan att titta på vågen, får se hur mkt jag har lyckats gå ned denna vecka?

Nu ska jag baka lite kokosbollar, receptet kommer sen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: