Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Fastan fortsätter...

Kategori: Uncategorized

Det finns lite olika tankar och anledningar till att jag fastar mellan kl: 20.00 och kl: 12.00 under en period just nu. Delvis är det att jag vill bli av med mina envisa sista kilon som är för att vara exakt 4,8kg. Dessa kilon är grymt svårt att bli av med! Tänkte att jag skulle ta upp yttligare några anledningar till att jag fastar:

- Jag vill kunna ge min kropp en chans att kunna ta hand om den mat jag ätit i lugn och ro.
- Bygga upp och stärka min kropp.
- Öka förbränningen.
- Minska på midje måttet och fettprocenten.
- Få mer energi och bli piggare.

Det finns massor med bra anledningar till att fasta lite då och då. Nu kör jag lång period bara för att som sagt öka takten lite på förbränningen. Och jag mår kanon hittills så då fortsätter jag lite längre :)

Fastar ni? Och hur kör ni med den?

Kommentarer

  • Lena säger:

    Började idag. Kör samma som du och hoppas att det ska hända något med vikten.

    2012-04-16 | 22:17:11
  • Rebecca säger:

    Jag undrar lite hur du kör för något. Hur många måltider äter du mellan 12.00-20.00? Jag brukar äta frukost runt 12.00 och äter bara en måltid efter det, och den äter jag runt 18-19 tiden. Är det för lite, eller är det kanske individuellt? :)

    2012-04-16 | 22:38:02
  • Amanda säger:

    Rebecca: jag äter frukost vid ca kl 12.00, lunch mellan kl: 14.00-16.30 och middag mellan kl:18.00-19.30. De är lite olika hur jag äter beroende på hur min dag ser ut, oftast äter jag mindre mål när jag fastar eller så äter jag två lite större mål på en dag. Du äter så mycket som du känner för :) men dock inom dessa timmar

    2012-04-16 | 22:48:10
    Bloggadress: http://amandaengsrromsliv.blogg.se/amanda
  • Monicas Mat säger:

    Ingen fasta, sen jag slutade med mjölkprodukter har vikten börjat gå neråt så bra att det inte känns viktigt nu, men kanske prova i framtiden

    2012-04-17 | 07:01:59
    Bloggadress: http://monicasockerfritt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: