Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Torsdag 17 maj (vikt & mått dag.)

Kategori: Motivation

Godmorgon! Vaknade pigg och utvilad nyss :) idag har jag min väg och mätdag, minns ni att sist jag hade väg och mät dag var resultaten: 61 kg och 76cm i midjemått.

Idag visar min våg på 60kg alltså -1kg på en vecka! Och måttbandet ligger nu på 74cm i midjan (-2 cm). Är riktigt nöjd över mina resultat denna vecka, jag har bara 3 kg kvar till mitt mål och sen är jag kanon nöjd. Så nu tänkte jag försöka nå det.

Hur går det hemma för er med viktnedgång osv? Var länge sedan ja hörde något ifrån er :)

Kommentarer

  • Susanne säger:

    Duktigt! Jag vägde mig i måndags och resultatet efter första veckan med LCHF var -1,7 kg samt -6cm i midjan. Så jag känner mig nöjd.

    Kram S

    2012-05-17 | 13:47:14
  • rebecka säger:

    Det är såå peppande och roligt när man märker av resultat :) själv ska jag mäta och väga mej på söndag tror ja. Fast har ganska långt kvar till mitt mål ännu.

    2012-05-17 | 13:48:09
  • Tarina säger:

    Härligt! De sista fixar du galant:)

    2012-05-17 | 20:06:20
    Bloggadress: http://lchflivsforandring.blogg.se/
  • Sofia säger:

    Man märker verkligen skillnad direkt runt midjan med lchf! Tkr det är starkt att du håller ut ända till de sista kilot är klarade! :)

    2012-05-18 | 15:14:05
    Bloggadress: http://babebybrighton.blogspot.com
  • Sara säger:

    Vad roligt att ni lyckas så bra med Lchf. Jag har ätit Lchf i fyra veckor och gått ner 0,5 kg och inget runt midjan. Har ganska mycket att gå ner (ca 20 kg). Ligger runt ca 10-20 gram kh per dag och funderar på varför jag inte får ett bättre resultat...

    2012-05-18 | 19:01:26
  • Amanda säger:

    Tack alla för era kommentarer, ni är guld värda!! Och grattis till era fina resultat.



    Sara: det kan bero på olika faktorer att du ej nått så mkt som du önskat. Hur mkt kh äter du på en dag? Äter du mycket mejeri produkter? Kram!

    2012-05-19 | 10:26:33
    Bloggadress: http://amandaengsrromsliv.blogg.se/amanda
  • Sara säger:

    Tror att jag äter normal stora portioner. Tre mål per dag. Inte mycket mejeri produkter då jag förstått att detta kan vara ett problem.



    Mvh Sara

    2012-05-20 | 20:00:30

Kommentera inlägget här: