Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Måste få skriva av mig!

Kategori: LCHF

Måndag igen och jag känner att jag måste få skriva av mig! Jag är som alla vet 22 år gammal, jag är vuxen och jag kan ta mina egna beslut. Jag bestämmer alltså själv hur jag vill göra med mitt liv, vad jag vill äta, vad jag vill dricka, vart jag ska jobba osv... Men ändå envisas folk med pekpinnar och ska bestämma hur jag vill göra med min kost! Jag har valt att äta lågkolhydratskost för att det är rätt för mig, jag mår bra av det och jag vet att de inte är hälsosamt att äta för mkt kolhydrater. Ingen mår egentligen bra av det! Jag sätter inga pekpinnar på folk, vill de äta socker, pasta, ris, bröd osv så får det gärna göra det! De är deras var i livet och inte mitt. Men om jag accepterar och respekterar folks val, varför kan ingen respektera mitt val? Jag har så svårt att förstå det?! Alla ifråga sätter mitt sätt att tänka, varför jag inte äter de och de. Jag får förklara mig ca 5 ggr dagligen varför jag valt bort den kost jag en gång levde på och det tycker jag inte att jag ska behöva göra, ofta händer det att de är samma personer som i fråga sättet varje dag också.

Ett bra exempel på att jag inte ifråga sätter: Min sambo Alex äter en viss form av lågkolhydrats kost då han äter min mat, men han äter bröd/pasta/ris/potatis vilket inte jag gör. Han äter godis ganska ofta också. Han vet att de inte är bra, men han vet också att jag inte vill äta det! Det är hans val och mitt val, vi respekterar varandra.

Dessa bilder som jag lagt ut på mig själv är före och efter bilder, för mig säger de allt! Vem skulle vilja bli 22 kg tyngre igen och må piss dåligt? Haha detta blev en hel historia :) Antar att de är flera av er som känner igen er?

Kommentarer

  • Vipan säger:

    Inte vet jag varför folk ska tycka hela tiden. Dessutom är det en kränkning att inte få äta det man vill i fred. Jag frågar faktiskt. "Vart vill du komma" . Om inte du kommenterar min mat så kommenterar jag inte din.
    Tröttsamt.

    2012-09-10 | 12:59:42
  • Amanda säger:

    Vipan: Så tycker jag med! Men folk ska alltid lägga sig i tyvärr.

    2012-09-10 | 13:46:55
    Bloggadress: http://www.amandaengsrromsliv.blogg.se/amanda
  • maya säger:

    Hej, jag känner faktiskt med dig. Jag har ätit lchf i 2 år nu, gick ner 10 kilo och håller vikten sen dess. Men folk frågar jämt när jag ska börja äta som dem, när jag tänkte börja dricka mer alkohol vid fester, när jag ska börja äta efterrätter osv...Jag har slutat förklara och försvara mig, men ibland så är det riktigt svårt eftersom folk går runt omkring och är sura eftersom jag äter/dricker inte på deras sätt. Och enligt dem är jag inte normal...isch..vem orkar?Sanningen är att vissa personer inte kan äta lite utav varje och må bra samt vara normalvikt...så bry dig inte!Det viktigaste är att det fungerar för dig:))Kram

    2012-09-10 | 17:08:12
  • Vipan säger:

    Är folk avundsjuka på er som lyckas?
    Undrar varför vi inte klarar av de som inte följer strömmen. Att inte dricka på en fest är knepigt.

    2012-09-11 | 09:01:48
  • Anna E säger:

    Jag har "lyxen" att jag började nytt jobb 4 månader in på mitt Lchf-liv. Redan då hade jag tappat i vikt.

    Så på nya jobbet känner alla mig som "den normalviktiga tjejen som har kokosfett i kaffet och aldrig vill ha kakor". Skönt. Ingen ifrågasätter. Jag är en annan människa här och nu än vad jag varit på tidigare arbetsplatser :)

    2012-09-11 | 12:38:55
  • Emma säger:

    Hej , Tycker alla ska få köra på vad de vill i livet :) Har kört med lchf i snart en månad, det är inte länge men när man ser bloggar som din blir man såå motiverad så tackar för det :)

    2013-04-28 | 21:51:58
    Bloggadress: http://www.emmaowickman.blogspot.com

Kommentera inlägget här: