Amanda

Mitt livs resa + LCHF :)

Ett liv med LCHF efter mitt mål

Kategori: Om LCHF

Som jag skrev i inlägget där jag berättar att jag nått mitt mål så ska jag fortsätta med lågkolhydratskost då mitt liv helt har förändrats och jag mår bättre än någonsin! Varför skulle man vilja byta bort det mot övervikt, problem-mage, trötthet osv? Aldrig :) Jag lever kanon på mitt nya liv och jag upplever att jag äter mer grönt och nyttigt än vad jag någonsin gjort. Så jag äter lågkolhydratskost för hela slanten fortfarande :) Det enda som jag unnat mig är faktiskt typ 2 öl, jag älskar det så mkt så jag har valt att unna mig det vid väldigt enstaka tillfällen.

Livet efter målet är inte svårt att leva :) Jag känner att jag utvecklad för var dag som kommer inom lågkolhydratskost, nya recept och nyheter. Kom gärna med frågor till mig om ni undrar över något, jag svarar mer än gärna för att kunna hjälpa er :)

Kommentarer

  • Linna säger:

    Det där tycker jag är jätteviktigt, och just varför lågkolhydratskost och LCHF inte är "modedieter" eller något folk använder bara för att gå ned i vikt. Alla andra hälsofördelar är ju också viktiga och just varför jag tror att det är en kost som är mer naturlig för våra kroppar. Annars hade ju kroppen spjärnat emot och vi hade gett upp och gått tillbaka till gamla rutiner, så som folk ofta gör med viktväktarna och pulverdieter.

    2012-08-18 | 22:07:32
    Bloggadress: http://linnaoliten.wordpress.com
  • Amanda säger:

    Jag håller med dig! Det här är den naturligare kosten för oss och den. Gör att vi mår bra! LCHF är så mkt mer än att bara hå ned i vikt :)

    2012-08-19 | 10:31:13
    Bloggadress: http://www.amandaengsrromsliv.blogg.se/amanda
  • Malin säger:

    Vad har du gjort för skillnader i kosten nu jämfört med nu när du inte försöker gå ner i vikt? =)

    2012-08-19 | 19:23:07

Kommentera inlägget här: